19 August 2014

Dream

Since aku adalah bekas pelajar Matrikulasi KPM, aku belum pernah merasa manage duit sendiri dalam amount yang banyak. Semua student matrikulasi akan dapat elaun sara hidup kononnya, sebanyak RM250 setiap bulan. Bagi aku yang jalan sikit lapar, jalan banyak makin lapar ni, RM250 memang tak cukup. Terpaksa la apply scholarship PaMa, yakni Papa dan Mama every month. Ye, tak cukup. Tak dapat nak berjimba sangat dekat matrik tu. Tak, aku tipu. Duit takde pun aku berjimba hujung minggu. Sanggup ikat perut pakai tali kasut. Kah! Hiperbola sangat.

Several days left before officially jadi student balik. Umur dah 20 baru nak merasa jadi budak U. Mula terbayang kawan baru, roomates, stay up, cafe(hahaha) dan backpacking. Ye, aku rasa travel ala-ala backpackers adalah impian setiap student. Almost semua. Aku dah start congak-congak dalam kepala destinasi mana nak pergi dulu. Australia? Korea? London? Atau Sabah? Ececehh. 

Aku bukan lah manusia berjiwa kental. Bunga penuh setaman jugak hati ni. Nak ber-backpacking perlu ada member sekepala. Hati kering dan jiwa sekental doh roti canai. Masa belajar ni la masa yang paling sesuai nak travel. Nanti dah ada rejekik kerja susah pulekss nak apply cuti, yedak? Hahaa. InsyaAllah, one fine day. Tunggu jelah :) 

No comments: