20 August 2014

Menjadi Manusia yang Sedih

I experience sadness nowadays. Asyik sedih je. Rasa macam aku hidup dalam kegelapan di tengah lautan Hindi, dilambung gelombang yang ganas lagi rakus. Kahh! Pegi mati. Hahaa.

Ye, aku sedih sebab aku tak dapat ape yang aku nak. Aku sedih sebab kau tercampak jauh sangat nunn di Sabah Negeri Dibawah Tanah Bayu. Puas aku menangis sebab aku tercampak kat Kelantan. Puas jugak aku menangis sebab kau disepak lalu tercampak ke Sabah. 

Apakan daya, demi segulung jenazah, eh ijazah. Terbang lah kau fefeeling perantau belajar kat oversea. Aku hantar kau dengan hati yang rela. Balik nanti jangan bawak makwe Sabah. 

Dah ada peluang belajar, rebut je. Berapa ribu orang yang nak belajar tapi takde peluang. Zaman sekarang dah tak boleh nak ikut kehendak sangat. Peluang mana yang terbuka, sambar je. Dah sambar tu jangan la sia-siakan pulak. Insya Allah kalau ada rejekikk, ada lah kerja kau nanti. Believe Allah is the best planner.

Untuk kau, jaga diri, jaga iman, jaga hati. Aku percaya Allah. Jaga hubungan dengan Dia, insyaAllah hubungan kita sesama manusia Allah akan pelihara. Jumpa lagi. Thanks for being with me in this two years. Thank you for walking into my life and hit the reset button, makes everything new again and restoring my faith in love. Aku sayang kau. 

No comments: